سال جهش تولید
تهران، صفادشت، قپچاق
  • فارسی
  • English
  • العربية

ورق پیش عایق - کانال پیش عایق

[kkstarratings]

ورق پیش عایق چه خصوصیاتی دارد؟

ورق پیش عایق متشکل از دو ورق آلومینومی است که میان این ورق ها فوم پلی یورتان یا فنولیک واقع گشته است. ورق کانال پیش عایق شده، به منظور انتقال هوا طراحی شده است که توانسته در اکثر مکانها و پروژه ها جایگزین کانالهای گالوانیزه بشود.
کانال های پیش ساخته پیش از اجرا عایق شده است چرا که اگر بخواهیم پس از نصب کانال های صنعتی آن ها را عایق کنیم با مشکلاتی باید دست و پنجه نرم کنیم در صورتی که اگر از کانال های پیش ساخته استفاده کنیم چنین سختی های تسهیل خواهد شد. خصوصاً اگر ارتفاع سقف مکان در نظر گرفته شده کوتاه باشد و یا از سقف کاذب استفاده شده باشد متحمل سختی های بیشتری با عایق کردن کانال ها پس از نصب خواهیم بود. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی روز دنیا این امور با تولید روز افزون کانال های از پیش عایق شده تسهیل گشته است.

ورق پیش عایق
ورق پیش عایق
ورق پیش عایق
ورق پیش عایق

ویژگی ورق پیش عایق

با پیشرفت تکنولوژی صنعت تاسیسات روز به روز متحول شد و گروه جدیدی از کانال‌های انتقال هوا که کانال پلی یورتان نام دارد را به بازار عرضه کرد. کانال های پیش عایق از مواد خاصی ساخته شده‌اند، وزن کمی دارند و آسانی در نصب و اجرای کانال پلی یورتان موجب محبوبیت آن‌ها برای پروژه‌های مختلف شده است. کانال هوای پیش عایق هنگام نصب به عایق کاری نیازی ندارد و همین مساله سرعت نصب آن را سریع‌تر می‌کند.
تمامی ویژگی‌های منحصر به فرد کانال پیش عایق سبب شده است این کانال‌ها جایگزین خوبی برای سایر کانال‌های انتقال هوا شوند و در اکثر پروژه‌های ساختمانی از آن‌ها استفاده شود. جنس کانال پیش عایق از رزین بدون الیاف است که یک طرف آن را فویل‌های آلومینیومی حرارت دیده و سطح دیگر آن را آلومینیوم مسطح تشکیل داده است. کانال‌های پیش عایق ضخامت‌های مختلفی دارند که با توجه به کاربری ساختمان می‌توان از ابعاد و ضخامت مناسب استفاده کرد.
از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد کانال های پیش عایق اشغال فضای کمتر برای نصب است. عایقکاری سایر کانال‌های انتقال هوا هزینه‌های زیادی به دنبال داشت اما این مرحله برای اجرای کانال پیش عایق حذف شده است و همین مساله هزینه‌های نصب و راه‌اندازی کانال های پیش عایق را کمتر کرده است.
برای کلیه پروژه‌های مسکونی و تجاری، صنایع غذایی و فضاهای استریل کانال پیش عایق پلی یورتان و کانال از پیش عایق بندی شده کاربرد دارد. علاوه بر این نصب و اجرای کانال پیش عایق محدودیت آب و هوایی ندارد و با هر شرایط آب و هوایی سازگار است. کانال پیش عایق پلی یورتان جایگزین ورق‌های گالوانیزه شده است و از پرکاربردترین ورق‌ها به شمار می‌آید.

 

ردیف

مورد

واحد

مشخصات

1

ساختار کانال پلی اورتان

 

آلومینیوم – فوم – آلومینیوم

2

اندازه استاندارد کانال پیش عایق شده

میلی‌متر (mm)

  1.20 * 4

3

حداقل ضخامت آلومینیوم – حداقل ضخامت فویل

میکرون

80

4

حداکثر ضخامت آلومینیوم – حداکثر ضخامت فویل

میکرون

200

5

چگالی فوم پلی یورتان

کیلوگرم بر متر مکعب (kg/m3)

45

6

عایق حرارتی

وات بر متر – کلوین (w/m.k)

0.022

7

مقاومت در برابر فشار

مگاپاسکال (Mpa)

0.2

8

مقاومت در برابر خم شدن

مگاپاسکال (Mpa)

2

9

مقدار جذب آب

درصد (%)

کمتر از 0.1 درصد

10

تغییر حجم و ابعاد در طول زمان و به خاطر شرایط مختلف

درصد (%)

0.3 درصد

11

دمای مناسب برای نصب و راه‌اندازی

درجه سانتی‌گراد (℃)

40- تا 100+

12

حداکثر سرعت مجاز باد برای استفاده

متر بر ثانیه (m/s)

کمتر یا مساوی با 15 متر بر ثانیه

13

حداکثر دمای مجاز برای زمان کار

درجه سانتی‌گراد (℃)

70 درجه بالای صفر (70+)

14

طول عمر کانال پلی یورتان

سال

بیش از 20 سال

 

مشاهده ورق های پلی یورتان

مشاهده متعلقات ساخت

مشاهده ابزارآلات ساخت

کاربرد کانال های پلی یورتان در صنایع مختلف

همیشه در نصب و اجرای تهویه مطبوع از کانال‌ها، مخصوصا کانال‌های فلزی استفاده می‌شد، اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی استفاده از کانال پلی یورتان رواج فراوانی داشته است. تقریبا می‌توان گفت که این نوع کانال عرصه را بر کانال فلزی تنگ کرده است که مهم‌ترین دلیل آن به خاطر مزایای کانال پلی یورتان می‌باشد.

کانال‌های پیش عایق نسل تازه‌ای از کانال‌های انتقال هوا می‌باشد، که می‌تواند بهترین جایگزین تا به الان برای ورق‌های گالوانیزه باشد. در واقع اصطلاح پیش عایق، به معنای عایق بودن قبل از اجرای کار و از پیش عایق بودن کانال‌ها است.

عایق کاری پس از نصب با مشقت و مشکلات فراوان همراه است، مخصوصا در مکان‌هایی که ارتفاع سقف کم یا دارای سقف کاذب می‌باشد. به همین دلیل نیاز به کانال پیش عایق روز به روز بیشتر می‌شود.

این لوله‌های انتقال هوا از نوعی فوم سرد تزریق شده  که با دو لایه آلومینیوم در دو طرف آن پوشانده شده، ساخته شده است. که این امر باعث سبک شدن این لوله‌های انتقال هوا می‌شود. به علاوه سرعت نصب و اجرای  آن  نیز بیشتر از کانال‌های فلزی یا همان گالوانیزه می‌باشد.

کانال پیش عایق